Ukens navn: Morten Thorvaldsen
Morten Thorvaldsen
Administrerende direktør, Thon Hotels
Juryleder for Årets Unge Hotelier og Årets Unge Leder i reisebransjen
– Hva består din arbeidshverdag av?
– Jeg har mye møter, og min arbeidshverdag består av både interne møter og eksterne møter. Jeg bruker min tid på å tenke fremover og planlegge den videre utviklingen av Thon Hotels.
– Hva er det beste ved jobben din?
– Det aller beste er den sosiale omgangen og samtalene med mine flotte medarbeidere, og jeg setter også stor pris på direkte kontakt med våre gjester.
– Har du noen du har sett opp til?
– Dette kommer kanskje ikke som noen overraskelse, men jeg må nevne at jeg ser opp til min sjef, Olav Thon. I tillegg ser jeg også opp til filosofen Arne Næss.
– Har dere noen hyggelige tradisjoner på kontoret?
– Vi har alltid vafler på fredager, i tillegg er vi flinke til å feire bursdager og andre merkedager.
– Hvor lenge har du vært medlem i HSMAI?
– Siden 1993.
– Hva syns du er det beste ved HSMAI?
– Via medlemskapet på HSMAI holder jeg blant annet en tett kontakt med reiselivet, og deltar på en del interessante seminarer og møter.
– Er det noen aktiviteter eller tiltak du syns HSMAI burde starte opp?
– Jeg vil gjerne se enda mer fokus på kunden og serviceløftet. Ellers så synes jeg at HSMAI skal fortsette de områdene dere allerede jobber med.
– Beskriv en perfekt helg for deg.
– En perfekt helg inneholder en tur i fjellet med familien, og en god middag på kvelden.
– Hvis du var Norges statsminister, hva ville du lagt vekt på?
– Jeg ville sett på og jobbet mer med rammevilkårene for næringslivet og hatt fokus på helsearbeidet.
– Hvor går neste reise, privat eller i arbeid?
– Til Skeikampen som jeg synes er en av de flotteste destinasjonene, og her har jeg hatt noen av mine fineste naturopplevelser.
– Har du noen spesielle hobbyer?
– Jeg er en ivrig golfspiller og liker god mat og god vin.
– Takk, har du ellers noe på hjertet?
– Jeg håper at reiselivsnæringen vil bli hørt, og at vi får være med å påvirke rammebetingelsene. I tillegg ønsker jeg at alle destinasjonskontorer blir organisert på en bedre og mer hensiktsmessig måte.